انس با قرآن و دعاهای اهل بیت

سایتی است که تلاش برای نشر معارف قرآن واهل بیت دارد.

انس با قرآن و دعاهای اهل بیت

سایتی است که تلاش برای نشر معارف قرآن واهل بیت دارد.

در این صفحه تلاش داریم که با معرفی زیبای آیات و دعاهای اهل بیت زمینه انس با آن ها را ایجاد کنیم

  • ۰
  • ۰

#یک_آیه_یک_نکته

*آیه 179 سوره اعراف: وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَّا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَّا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا یَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ (179)
و مسلماً بسیاری از جنّیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده ایم [زیرا] آنان را دل هایی است که به وسیله آن [معارف الهی را] در نمی یابند، و چشمانی است که توسط آن [حقایق و نشانه های حق را] نمی بینند، و گوش هایی است که به وسیله آن [سخن خدا و پیامبران را] نمی شنوند، آنان مانند چهارپایانند بلکه گمراه ترند؛ اینانند که بی خبر و غافل [ازمعارف و آیات خدای] اند.
#رزرو شده های #جهنم
این #آیه یکی از آیات #کلیدی #قرآن کریم است.
یکی از دلایلی که کنار کشتن پیامبر باعث بدبختی #بنی_اسرائیل شد،این بود که راه هدایت را بر خودشان بسته بوده اند.(و قَولِهم قُلوبُنا غُلفٌ) یکی از راه های #سعادت و #هدایت اهل #شنیدن و #فکر کردن بودن هست. کسانی که اهل شنیدن و تفکر نیستند #زندگی حیوانی دارند. اگر اهل شنیدن و تعقل باشیم #چشم و #گوش به عنوان ابزار در اختیار #عقل قرار خواهند گرفت.

مشاهده مطلب در کانال

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • مرتضی مظاهری زاوه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی